Saturday, September 4, 2010

Siapa saya??

Saya...??
Just Call me Mas. Berumur 25 tahun. Lahir pada 20 disember 1985.
Berasal dari negeri pantai Timur, terletak di daerah Kuala Terengganu, Terengganu Darul Iman.. Keluarga yang bahagia terdiri daripada mak, ayah, 3 orang kakak, 2 adik lelaki dan seorang adik perempuan.

Pendidikan?
Graduan daripada Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Mengambil jurusan dalam bidang Kejuruteraan Mekanikal,

Kerjaya?
Pernah bekerja di sebuah Kilang pembuatan (MF Busduct) di Rawang, Selangor selama hampir 4 tahun. Atas sebab-sebab tertentu, saya mengambil keputusan pulang ke tanah air. Namun, peluang pekerjaan di sini tidah seluas di selangor tambahan dengan jurusan yang kurang diperlukan disini.

Hampir 2 bulan. Akhirnya saya dipertemukan dengan seseorang yang di anggap 'sifu' dibidang Takaful. Melaluinya saya mula faham tentang konsep Takaful. Minat mula timbul. Saya diberi peluang untuk mencuba. Dengan kepercayaan dan harapan dia saya memulakan langkah sebagai perunding di MAA Takaful.

Langkah pertama, perjalanan yang agak sukar, ia amat memeritkan. Ia tak semudah seperti yang dijangka, bermacam-macam bantahan saya jumpa yang sukar untuk diatasi. saya hampir berputus asa.

Akhirnya saya dapat seorang 'prospek'. Kata-kata yang tak mungkin saya lupa kan. Dia amat berminat untuk memiliki satu polisi sebagai jaminan kewangan andai berlaku sesuatu kepadanya. Dia berkata biar isteri nya dapat pendapatan sementara dia belum berjumpa penganti nya andai dia ingin kawen lagi. Terharu saya mendengarnya. Dalam hati saya berkata alangkah mulianya hati nya demi isteri dan anak, dia tidak sanggup membiarkan isteri dan anaknya menderita walaupun dia tiada lagi di dunia ini...

Dan saya berazam akan terus membantu rakyat Malaysia memiliki perlindungan demi anak yatim dan ibu tunggal yang lahir setiap hari. Kerana saya tahu andai ada yang mempunyai bantahan, bermakna ia memerlukan penjelasan yang terperinci tentang takaful kerana saya percaya andai mereka tahu kepentigan takaful mereka pasti takkan berkata 'tidak'.













Sekiranya anda berminat untuk menyediakan Pelan Perlindungan kepada keluarga anda atau ingin mengetahui lebih lanjut mengenai MAA Takaful. Anda boleh menghantar mesej anda ke suzie2012@gmail.com. Kami Sediakan yang terbaik untuk anda. Anda pula bagaimana?

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Siapa saya??"